ABOUT

Marianna Cimini is a brand that blends a love for sharp silhouettes with the ease and the functionality of sportswear.The designer of the brand, Marianna, grew up in Amalfi Coast and later moved to Milan to attend “Istituto Marangoni”, among the best fashion and design school in Europe. Soon she start collaborate with prestigious Italian brands, such as MaxMara, where she designed for 3 years the line ‘S MaxMara and Tod’s, where she is in charge of a capsule collection for Fay Donna. She has won several awards such as “Premio Moda Italia” sponsored by CNA, special mention among the finalists for “Next Generation” hosted by CNMI and she is among the finalists at the Muuse competition for Vogue Talents for The Young Vision Awards. In 2012, Marianna launched her eponymous brand during Mercedes Benz Fashion Week in Milan, which was met with critical acclaim.In July 2014, being among the finalist of ”Who is on Next?” competition organized by Vogue and AltaRoma, she has her first fashion show in Rome. In September 2014, after several mentions by Vogue, she was included among the best 200 emerging designers by Vogue Talents. The brand, entirely Made in Italy, distinguishes for the balance between femininity and modernity. Her woman imposes a refined but not strict presence, elegant yet contemporary: freshness and lightness of the lines and prints hint a sophisticated appeal that doesn’t go unnoticed. Colors are sharp and powerful and they help create daring and conflicting outfits, that synthesize in what Marianna defines as “metropolitan graphic”, a series of graphic elements that maintain Mediterranean audacity within its minimalism.

Marianna Cimini è un marchio che unendo l’amore per linee ben definite alla semplicità e la funzionalità dell’abbigliamento sportivo imprime alle sue collezioni un’essenza sportswear-chic. La designer del brand, Marianna, cresciuta in Costiera Amalfitana, si trasferisce giovanissima a Milano per frequentare il prestigioso “Istituto Marangoni”. Ben presto inizia a collaborare con importanti brand italiani tra cui MaxMara, dove disegna per più di tre anni la linea ‘S MaxMara e Tod’s, dove è responsabile di una capsule collection per Fay Donna. Vince numerosi premi tra cui “Premio Moda Italia” sponsorizzato dal CNA, finalista con menzione speciale del concorso “Next Genaration” organizzato dal CNMI ed è finalista al concorso Muuse per Vogue Talents for The Young Vision Awards. Nel 2012, Marianna lancia l’omonimo marchio durante la Mercedes Benz Fashion Week di Milano, incontrando il plauso della critica. Nel luglio del 2014 ha l’opportunità di sfilare a Roma alla decima edizione di “Who is on next?” concorso organizzato da Vogue Italia e AltaRoma. Più volte segnalata da Vogue, a Settembre 2014 viene inserita da Vogue Talents tra i migliori 200 designer emergenti. Il brand, interamente Made in Italy, si distingue per l’equilibro tra femminilità e attualità. La sua donna impone una presenza raffinata ma non rigorosa, elegante ma contemporanea: freschezza e leggerezza delle linee e stampe per un fascino sofisticato che non passa inosservato. I colori sono taglienti e potenti e creano abbinamenti arditi e contrastanti, che Marianna riassume in quella che lei definisce “grafica metropolitana”, un grafismo che tuttavia conserva nel suo minimalismo anche l’audacia mediterranea in cui il brand pone le sue radici.